Weekje verder - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Róbin Lodewijks - WaarBenJij.nu Weekje verder - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Róbin Lodewijks - WaarBenJij.nu

Weekje verder

Blijf op de hoogte en volg Róbin

26 Januari 2014 | Curaçao, Curaçao

Lieve familie, vriendjes en vriendinnetjes.

Het duurde even voordat het nieuwe verhaal weer geschreven werd. Maar geen paniek, ik leef nog!!

Ik zal beginnen met het vertellen van mijn eerste week stage. Houd je vast want het geklaag gaat beginnen ;) Nee grapje, ik zal me inhouden. Het zonnetje op dit moment op mijn gezichtje doet veel goed.

Maandagochtend 09.00 uur melden, in zwarte lange broek, zwarte dichte schoenen en een wit overhemd liep ik naar ons palmpje. Op stage aangekomen werd ik meegenomen naar de HR-afdeling. (Human resources) Daar moest ik wat formulieren invullen en kwamen daarna 2 andere jongens binnen. Bas en Sebastiaan die ook bij het Hilton kwamen stage lopen vanuit De Rooi Pannen uit Tilburg. Fijn, want kon ik daar beetje tegen aan lullen want van dat Papiaments werd ik niet veel wijzer van.

Voordat ik verder vertel schiet me ineens iets te binnen wat ik nog moet vertellen. Piek en ik waren op het strand feestje van Anne, waar ik in mijn vorige verslag over vertelde. Toen we daar waren vroeg Anne waar ik stage ging lopen. Dus ik geef antwoord; bij het Hilton hotel in de f&b. Oooh zegt Anne; ik ken daar iemand die daar werkt. Op dat moment draait die iemand om en komt op ons afgelopen. Piek zegt: Ben jij Yvo?? Ja zegt die iemand dat ben ik. Ik kon wel door de grond zakken, stond ik daar in mijn jurkje met een biertje in mijn hand. Hallo ik ben jouw nieuwe stagiaire....... Dat was dus mijn eerste ontmoeting met mijn stagebegeleider; AKWARD!!

Dus jullie kunnen natuurlijk wel begrijpen dat toen ik maandag op stage aankwam. De sfeer al anders was dan ik van te voren in gedachten had. De andere 2 jongens keken dan ook heel raar op toen Yvo liet merken mij al te kennen. Ik hield wijs mijn mond en deed het spelletje gewoon mee ;)

Na een kort gesprekje met z'n alle over wat onze doelen waren tijdens de stage werd mij verteld de eerste 2 weken mee te lopen bij het ontbijt. Dinsdagochtend mocht ik om 7.30 beginnen bij het ontbijt. Kom daar binnen alles meteen zo onduidelijk als de pest. Nederlands werd er niet gesproken, geen woord Engels alleen maar Papiaments. Super gezellige werksfeer natuurlijk. Wat een ellende dat ontbijt zeg...... Mijn taak is: vuile borden naar de afwas brengen, koffie en thee kannen aanvullen, tafels poetsen en opnieuw indekken. Na de lunchpauze rond 12.00 uur word je ergens anders heen gestuurd. Ik mocht naar de beachbar, wat een opluchting. Super leuk werk beetje mensen bedienen die lekker aan het strand liggen. Alleen alles doe ik nog steeds in mijn zwarte lange broek, zwarte dichte schoenen en wit overhemd.

Na dit 3 dagen vol te hebben gehouden vroegen ze aan mij tijdens de meeting hoe ik het ontbijt vrijdagochtend vond gaan. Ik eerlijk gezegd dat ik het erg druk had omdat ik 3 wijken (ongeveer 50 tafels) in mijn eentje moest doen. Terwijl de rest alleen maar koffie of thee hoeft in te schenken bij mensen en mijn de vuile borden in handen te duwen. De leidinggevende van het ontbijt reageerde verbaast en zei: 3 wijken? Hoezo dat. Ik verteld dat me dat was opgedragen door degene die alleen maar die koffie en thee hoeft te doen. De leidinggevende vroeg aan de des betreffende persoon waarom ze dat tegen mij gezegd had. Je kunt je ondertussen wel inbeelden hoe ik zat te koken op mijn stoel en nee niet van de warmte. Ik kwam er dus achter dat die mevrouw mij al 3 dagen voor de gek hield en mij het hardste liet werken omdat ik toch niet beter wist. Ik reageerde beetje fel en liet merken dat ik daar dus echt niet van gediend was.

Ik werd toen weggehaald door de Banqueting manager zodat ik even kon afkoelen in een vergaderzaal met airco ;) Na 75 servetten gevouwen te hebben durfde ik weer terug naar de groep te gaan. Ik heb toen mijn taken gedaan die ik op dat moment moest doen en toen was gelukkig mijn eerste werkweek voorbij; WEEKEND!! Eindelijk gingen we vrijdagavond een keertje stappen. Naar de bermuda gingen we, 3 wijntjes en ik stond op mijn kop. Wat een gezellige avond was dat, uitgebreid verslag kun je persoonlijk aan mij vragen ;)

Zaterdag lekker heel de dag op het strand gelegen met Esther, om vervolgens zaterdagavond weer naar de Bernuda te gaan. Zo gaar als we waren met z'n 3e (Esmee was namelijk werken) hebben we het redelijk goed vol gehouden. Waren wel wat eerder thuis dan vrijdag maar dat was maar goed ook. Ons plan vandaag is wederom weer lekker naar het strand te gaan. We hebben nieuwe buurtjes, 2 meisjes super gezellig. Dus daar gaan we vandaag een lekker dagje mee chillen.

Vanavond staan op de planning het oh zo bekende ; WET & WILD. Ik beloof, daar zal ik ook verslag van uitbrengen zo snel mogelijk!!

Jullie krijgen allemaal een dikke kus en knuffel van mij.
xxxxxxxx

  • 26 Januari 2014 - 16:08

    Aurelia En Robin:

    Dag nichtje,

    wat een verhaal toch weer!! jeetje je maakt wat mee daar zeg!! gelukkig zijn er dan toch wat nederlanders als ze geen engels spreken zeg.. hopelijk heb je die van de banquiting wel heel gelaten haha!
    dus dan had je toch al een beetje een stapje voor met je stagebegeleider dat scheelt wel toch?!

    nou heel veel plezier meid en we genieten van je verhalen!!
    succes nog!!

    xx aurelia en robin

  • 26 Januari 2014 - 18:39

    Marga:

    Hee die Robin,
    Leuk om je ervaringen te lezen, maar meid kom mij een x helpen met ontbijt. Ik laat je niet zo hard werken, altijd gezelligheid bij ons in Mill bij Fitland restaurant Des Werelds. En Ilona kan het weten.
    Tja, blaas maar wat stoom af en zen een beetje!!
    Succes verder en de groetjesssssssssss.

  • 26 Januari 2014 - 19:23

    Joyce:

    He lieverd wat leuk om zo een beetje mee te lezen van wat je daar allemaal doet!! Veel leren en lekker genieten!!! As zomer zijn wij 5 weken op aruba als je leuk vind nodigen we je weekend of hoe lang je wil en mag om naar ond te komen als je daar dan nog bent!!! Dikke xxx van ons

  • 26 Januari 2014 - 22:38

    De Buurtjes:

    Weer leuk om te lezen wat je allemaal gedaan hebt. Eerste stage week erop zitten. En in het weekend hele leuke dingen gedaan. Tot je volgende verslag.

    Groetjes van ons alle.

  • 27 Januari 2014 - 02:54

    Myriam:

    Hoi lieverd

    Wat leuk om mee te lezen hoe je stage verloopt. Werken is dus nog beetje lastig begrijp ik. Maar de fun er omheen zo te lezen erg gezellig. En dat werk komt ook wel goed joh. Ze hebben snel genoeg door dat jij niet voor de gek te houden bent haha. Geniet ervan meis. En benieuwd naar je volgende blog.

    Myr xx

  • 27 Januari 2014 - 13:40

    Oma:

    Lieve schat wat fijn dat als je klaar bent met werken van alles weet te genieten je moet maar denken werken is bijzaak kijk om je heen zadat dit op je netvlies blijft zitten .Ik geniet van je verhalen en app,en doen we er gewoon bij J
    Lieve schat weer snel tot je volgende verhaal dikke xxxxx oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Mijn eerste reis

Mijn stage periode in Curaçao

Recente Reisverslagen:

28 Maart 2014

Antliaans verslag

05 Februari 2014

Tweede week

26 Januari 2014

Weekje verder

18 Januari 2014

Eerste paar dagen
Róbin

Actief sinds 15 Jan. 2014
Verslag gelezen: 911
Totaal aantal bezoekers 6817

Voorgaande reizen:

15 Januari 2014 - 12 Juni 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: